Blog categories

Comments

TOP 3 najnowsze trendy w branży hotelarskiej

Pandemia i wynikające z niej spowolnienie miały znaczący wpływ na hotelarstwo w ostatnich latach –  niestety z długotrwałymi skutkami. Podczas gdy w latach (2020 i 2021) koncentrowaliśmy się na protokołach higienicznych i technologiach zbliżeniowych, w 2022 zauważyliśmy szereg zmian społecznych, które stały się podwaliną do pojawienia się nowych trendów.

Zwiększona świadomość konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju, lepszy dostęp do danych klientów i personalizacja usług czy nowy segment rynku ,,bleisure” wynikający z powszechności pracy zdalnej to nasze TOP 3 na nadchodzący czas.

  • Podróżnicy ,,Bleisure”

Bleisure = pleasure + business (z ang. przyjemność i biznes) – praca zdalna stała się powszechna dla wielu pracowników i przewiduje się, że będzie czymś więcej jak tylko przemijającym trendem. Oznacza to, że obiekty hotelarskie zaczynają służyć jako tymczasowe ,,biura” dla podróżnych ,,bleisure”. To świetna okazja dla hoteli i lokali gastronomicznych, aby wykorzystać ten trend i dostosować swoją ofertę do potrzeb i pragnień tego wschodzącego segmentu –  darmowa szybka sieć WIFI, duże gniazdka, świetna kawa, dostępność międzynarodowych programów informacyjnych w TV.

  • Zrównoważone hotelarstwo – Coraz więcej gości jest świadomych jakie skutki dla planety mają nasze codzienne nawyki, starają się żyć ekologicznie, także poprzez wybór hotelu, który deklaruje ochronę środowiska. Wiele polskich sieci wprowadziło już eko rozwiązania jak redukcja plastiku, zachęcanie gości do dłuższego korzystania z ręczników i pościeli w celu ograniczenia liczby prania czy instalacja perlatorów w kranach ograniczających zużycie wody.
  • Personalizacja

Indywidualne podejście do gościa, staje się obecnie standardem. Dopasowane treści i komunikacji do odbiorcy daje lepsze odczucia dotyczące całego pobytu. Dzięki analizie danych z programów mailingowych, chat botów czy systemów CRM o przeszłych nawykach zakupowych klientów, hotele mają  możliwość dostosowywania swojej oferty i promocji do upodobań i preferencji gości.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *